dinsdag 10 maart 2015

Balans opstellen

Naar aanleiding van mijn salarisverhoging heb ik besloten om even mijn financiën weer in kaart te brengen. Om te bestuderen of mijn financiële plan nog wel correct is.

Dit is het resultaat van mijn huidige situatie (dus zonder verhoging)



Alle bedragen zijn netto bedragen.
De "bijdrages" zijn bedragen welke ik en mijn vrouw storten op onze gezamelijke rekening. De vaste lasten zoals hypotheek, kinderopvang, energie, etc worden daar mee betaald.

Ik zet ook enkel de vaste uitgaves in de balans. Alles wat daarna komt is optioneel, dus een eigen keuze hoe deze gebruikt wordt.

Ik kan dus van mijn salaris zelf, bijna 50% inzetten als "spaargeld". In de praktijk zal dit uiteraard niet allemaal naar een beleggingsrekening gaan. 450 euro wordt echt ingelegd op lange termijn investeringen.

De rest pot ik op en gebruik ik eventueel voor grote uitgaves (vervanging auto, vakantie, telefoon, etc).

De vraag is: waar ga ik de salarisverhoging inleggen? Pensioensparen? Of zal ik deze maandelijks inleggen op een indextracker?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten