zondag 22 februari 2015

Op sommige dingen moet je niet besparen

Op sommige dingen moet je niet besparen vind ik. (Be)Sparen moet niet ten koste gaan van het kwaliteit van het leven. (Zolang je maar snel tevreden bent met wat je hebt)

Wij betalen elke maand 45 euro per persoon voor de sportschool. Dat is 90 euro. Eigenlijk best wel veel geld. Maar ik vind dat we efficiënter sporten op de sportschool.
Thuis is het al snel ophouden met sporten, als je tenminste de motivatie kan vinden om überhaupt te beginnen met sporten.

Op de sportschool blijven we tenminste minimaal een uur aan de gang. 2 uur in het weekend, waarvan 1 uur een groepsles.

De machines op de sportschool zijn ook nog eens professioneel en goed onderhouden. Ze kraken dus niet als je een beetje goed je best doet. En ze hebben natuurlijk meer machines dan wat je thuis bij elkaar kan verzamelen.

Waarom heb ik opeens hierover? Nou, omdat onze loopband thuis een beetje gammel is geworden. De motor begon opeens te roken na een half uurtje lopen. En het kost 65 euro om een monteur te laten komen, en vervolgens ook nog eens 15 euro per kwartier dat ie bezig is.
Dit terwijl er "levenslang garantie" op de motor zit ("maar niet op de arbeidsloon").

Ik had die loopband 5 jaar geleden gekocht om mijn conditie te verbeteren en te revalideren. Deze had me toentertijd 850 gekost. Er was al een keer eerder een monteur langsgeweest a 100 euro.

Als ik nog een keer de monteur laat langskomen ben ik dus toch meer dan 1000 euro kwijt geweest aan deze loopband. Daar konden we ook 2 jaar mee gaan sporten op de sportschool.

Ik heb de motor nu schoongeblazen (het kan zijn dat deze rookt vanwege de stof die er op zat) en ik ga een maandje aankijken of deze nu weer goed doet.

Zo niet, misschien wordt het dan tijd om deze als afgeschreven te beschouwen. Ik gebruik het toch maar alleen om na het eten even een half uurtje op een rustig tempo te lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten