zondag 3 augustus 2014

Besparen op: online aankopen

Vandaag heb ik mijn "verdiensten" van shopkorting laten uitbetalen. Dit keer is het slechts 12 euro. Maar in totaal heb ik de afgelopen paar maanden toch mooi 370 euro "terugverdiend"

Shopkorting is net als EuroClix een spaarprogramma welke de commissie die zijn van winkels krijgen met de aanbrengende persoon deelt (jij dus).
Normaal krijgt een online adverteerder een bepaald bedrag als zij een klant aanbrengen. Deze houden zij dan zelf en jij ziet er niks van. Maar er bestaan dus sites zoals deze welke klanten aanbrengen en de commissie dan delen.

Win-win dus.

Ik heb vooral afgelopen december veel "commissie" verdiend. Bij het wisselen van zorgverekeraars namelijk. 50 euro per nieuwe klant. Nou.. aangezien ik elk jaar de zorg regelt voor mijn ouders en onszelf, betekent dat 200 euro commissie in een uurtje werk verdiend.

Wisselen van zorgverzekeraar doen we toch bijna elk jaar. Nu besparen we geld EN we verdienen er ook nog eens op.

Nou is het niet zo dat je blindelings voor een webwinkel moet gaan welke geregistreerd staat in die "geld terug"-sites. Nee, een beetje zelfonderzoek is toch wel belangrijk.

Zoals laatst toen ik een "parkeren bij schiphol"-service zocht voor onze komende vakantie. Via shopkorting kon ik 7,5% terugkrijgen op de aankoopkosten. Maar wat bleek? Schiphol zelf heeft een goede aanbieding op hun eigen service Schiphol Smart Parking.

Dat bedrag is zelfs lager dan die "3rd party parking service"inclusief korting! Nou, dan doen we het maar bij de betrouwbaardere Shiphol Smart Parking. (het vreemde is, als je hun tarieven bekijk, lijkt Shiphol duurder, maar bij het daadwerkelijk boeken werd een veel lager bedrag berekent. Hoezo anti-reclame. Niet iedereen zal toch een berekening doen als de tarievenlijst al zo hoog is.)

Tussen de "geld terug"-sites zijn er ook verschillen. Shopkorting geeft soms meer geld terug dan EuroClix , en omgekeerd. Dus toch even voor de zekerheid bij beiden checken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten